Ensimmäinen uusi vahinkovakuutusyhtiö sataan vuoteen aloitti toimintansa. Vahvasti verkkoon pohjautuva liiketoiminta käynnistettiin kahdessa vuodessa. Kyseessä lienee ainakin Suomen ennätys. |
Keskeisiä suunnitteluperiaatteita
Verkko on tulevaisuudessa keskeinen vakuutusten palvelukanava. Tuotteita pitää rakentaa, lanseerata ja hinnoitella nopeasti ja niiden pitää olla selkeitä ja ymmärrettäviä. Time-to-market korostuu ja asiakaskokemuksen merkitys kasvaa. Korvausprosessin pitää olla selkeä, nopea ja automatisoitu. Näitä tavoitteita tukevaksi ydinjärjestelmäksi valittiin kansainvälinen valmis-ohjelmistoratkaisu.
Ydintoiminnallisuus: asiakkaat, tuotteet, myynti, toimitus, korvaus, laskutus, eräajot, raportointi, verkkotoiminnallisuus, yhteyskeskus, CRM, integraatiot sisäisiin ja ulkoisiin järjestelmiin.
Uusi liiketoiminta käyntiin 0-100% kahdessa vuodessa – on se mahdollista, kun tietää mitä tekee.
Roolimme
Vastasimme kokonaisuuden kiteyttämisestä, esiselvitystyöstä, vaatimusmäärittelyistä, projektin suunnittelusta ja organisoinnista, infraratkaisujen konseptoinnista, keskeisten integraatioiden toteuttamisesta, testauksesta sekä koko hankkeen johtamisesta.
Lisäksi olimme mukana tuote-, ratkaisu-, toimittaja- ja palveluvalinnoissa sekä off-shore toteutuksen valvonnassa.